Manifest pentru antreprenori

Să aveți o zi Frumoasă!

Manifest pentru antreprenori

Bun venit la o nouă ediție a postării mele săptămânale pentru tine, cu o întrebare, un subiect sau o provocare de contemplat. Să încercăm să facem un experiment de gândire nebun: cum ar fi să-ți trăiești viața ca și cum ai lansa o afacere de start-up.

Trăim cea mai mare perturbare și creștere accelerată din istoria omenirii. Avansurile în calculatoare, inginerie biogenetică, blockchain-uri, IA și alte domenii accelerează ritmul schimbării aproape exponențial. Pentru a reuși în această nouă realitate, o companie de start-up nu mai poate fi doar agilă sau să aibă răspunsuri mai rapide. Antreprenorii care fondează astfel de companii trebuie să devină mai buni în gândirea critică și în gândirea laterală pentru a arunca o privire în toate direcțiile și a anticipa provocările (și, astfel, oportunitățile).

Această postare este un manifest pentru antreprenori, iar eu am scris-o explorând procesele de gândire ale vizionarilor în afaceri precum Richard Branson, Mark Cuban, Oprah Winfrey, Steve Jobs, Jeff Bezos și Elon Musk. Scopul este de a deconstrui gândirea lor, căutând elemente comune și indicii despre cum obțin rezultate la un nivel mult mai înalt decât majoritatea oamenilor. Citește postarea pentru concluziile mele, desigur pe scurt și mult simplificate…

Acești antreprenori sunt genii nebune. Sau cel puțin așa îi consideră masele. Am ales titlul de Geniu Nebun datorită liniei microscopice subțiri dintre genialitate și nebunie. Pentru a începe o nouă companie, trebuie să fii una dintre cele mai singuratice și mai neînțelese persoane de pe pământ.

Să ai un vis măreț, să ai forța să strângi de capitalul necesar financiar și de timp. Să-ți asumi problemele inerente. Îndoieli din partea familiei și prietenilor. Ajungerea pe piață. Piața care stă deschisă. Scepticism din partea colegilor tăi. Plata salariilor. Dezvoltarea produsului. Dureri de creștere. Gelozie din partea familiei și prietenilor. Atacuri din partea mass-media. Îngrijorări cu privire la brand. Probleme de flux de numerar. Coșmaruri legate de stocuri. Reglementări guvernamentale. Am menționat problemele cu angajații, partenerii și clienții? Toate astea îți vor sta în față și tu, doar tu, le poți rezolva.

Adesea, cel mai mare salt necesar pentru succes este abilitatea de a vedea intangibilul. Atunci când ceva nu a mai existat înainte, nu este neobișnuit să fie înțeles greșit sau interpretat greșit. Dacă te întâlnești cu o mamă a dragonilor vorbind în Dothraki și nu ai mai întâlnit așa ceva înainte, incapacitatea ta de a procesa corect ceea ce ai în față te poate înșela. Această percepție greșită te poate determina să pierzi oportunități sau chiar să-ți sabotezi propriul succes.

O caracteristică comună a antreprenorilor menționați mai sus este abilitatea lor de a gândi în moduri extrem de diferite față de majoritatea oamenilor. Ei abordează procesul de creștere nu numai cu gândire logică și liniară tradițională, ci și cu gândire laterală, critică sau chiar contrară intuiției comune.

Miliardarii gândesc diferit față de milionari, milionarii gândesc diferit față de cei cu venituri de mii de dolari, iar aceștia din urmă gândesc diferit față de cei săraci. Majoritatea deciziilor luate de antreprenorii ultra-reușiți nu sunt luate până când nu pun sub semnul întrebării premisa. Fiecare industrie are propriile sale vaci sacre și practici acceptate. Acestea se bazează adesea pe premise fundamentale care nu mai sunt valabile (dacă au fost vreodată). Majoritatea antreprenorilor încă își iau deciziile pe baza acestor vaci sacre și presupuneri depășite. Oprah, Jobs, Cuban și ceilalți se feresc de capcana gândirii de turmă și de conformism. Sunt excepții în sensul că stabilesc standarde și așteptări mult peste ceea ce majoritatea oamenilor pot să-și imagineze.

Nu este o coincidență că multe afaceri noi sunt create de oameni din afara industriei, Amazon a apărut din oameni care nu erau în afacerea de cărți, iar Uber a fost creat de oameni care nu erau din industria de taximetrie. În loc să se întrebe „Care este generația următoare a unei librării?”, Bezos s-a întrebat „De ce avem nevoie de o librărie în primul rând?”

Dacă ai urmărit postările mele o perioadă de timp, atunci știi că eu cred că prosperitatea se manifestă în trei moduri:

  • Rezolvarea problemelor
  • Adăugarea de valoare
  • Vizionarea unei realități superioare

Antreprenorii pe care i-am analizat fac una, două sau toate aceste trei lucruri menționate mai sus. În plus, ei fac aceste lucruri punând sub semnul întrebării premisele și abordând situația fără presupuneri preconcepute. Lasă magnitudinea problemei să determine magnitudinea gândirii lor.

După ce am explorat toate acestea, să ne întoarcem la punctul de plecare al discuției…

Susțin ideea că realizarea unei vieți prospere urmează multe dintre aceleași principii ca și lansarea unei companii de start-up. Trebuie să pui sub semnul întrebării premisele și să le analizezi cu mare deschidere și atenție. Asta înseamnă să pui întrebări precum: O diplomă universitară oferă o valoare reală în noul mediu de lucru? Doar pentru că X generații ale familiei tale au servit în armată înseamnă că acest lucru este potrivit pentru tine? Credințele religioase te împuternicesc sau te înrobesc în acest demers? Idealul unei căsătorii, a doi copii, un câine scămos și un gard cu scânduri este potrivit pentru tine? Ai nevoie cu adevărat de un anumit nivel de bani, educație sau conexiuni pentru a deveni bogat?

Care sunt problemele pe care vrei să le rezolvi? Ai exces de greutate sau ești în alt fel nesănătos? Cheltui mai mult decât câștigi? Ai avut în mod repetat comportamente de auto-sabotaj? Ai atras și ai păstrat în sfera ta persoane toxice și disfuncționale?

În cele din urmă, trebuie să-ți imaginezi realitatea superioară pe care o dorești ca rezultat. În cazul vieții tale, nu vorbim doar despre finanțare, rapoarte de profit și pierdere sau lansarea unei oferte publice inițiale.

Mai demult, am citit un citat despre cum să definim succesul, care încă îmi rezonează și astăzi în minte. Permite-mi să ți-l împărtășesc:

„A râde des și mult; a câștiga respectul oamenilor inteligenți și afecțiunea copiilor; a câștiga aprecierea criticilor onești și a suporta trădarea prietenilor falși; a aprecia frumusețea; a găsi ce este mai bun în ceilalți; a lăsa lumea un pic mai bună, fie prin intermediul unui copil sănătos, al unui colț de grădină sau al unei condiții sociale îmbunătățite; a ști că o viață a respirat mai ușor pentru că ai trăit aici. Aceasta este succesul.”

A fost atribuit de decenii lui Ralph Waldo Emerson, dar nu el l-a scris. De fapt, a fost scris de Bessie A. Stanley în 1906, când l-a înaintat într-un concurs organizat de Emporia Gazette din Kansas. Definiția ei este plină de emoție și adâncă, dar fiecare dintre noi trebuie să găsească propria definiție.

Deci, aici este provocarea ta…

Ce s-ar întâmpla dacă ai aborda viața ta în același fel în care Richard Branson a început Virgin Records sau Elon Musk a înființat SpaceX? Industria de televiziune o vedea pe Oprah ca pe o prezentatoare de vreme. Ea se vedea pe sine ca pe un imperiu media de miliarde de dolari. Ce s-ar întâmpla dacă te-ai vedea pe tine însuți într-o lumină similară? Dacă operațiunea ta actuală (viața pe care o trăiești) nu este profitabilă (nu ești sănătos, fericit și prosper), închide-o și lansează o companie de start-up: Tu, Inc.

Ce te sfătuiesc? Uită totul. Nu-ți fie teamă. Fă acele lucruri care îți aduc cea mai multă plăcere și în care crezi. Lasă în urmă toate obstacolele false și ia piciorul de pe frână. Vrei să construiești o afacere de Afiliere și Network Marketing? Atunci continuă cu perseverență, creativitate și gândire laterală să faci tot ce crezi că este necesar. Dezvoltă-ți talentele oriunde te-ar purta ele. Înainte cu toată puterea – înainte în viteză maximă!

Pace, Sănătate, Prosperitate,

Prof. dr. Ion Armeanu

Affiliate Marketing

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.