Brandul personal

Brandul personal

Fă ceva valoros pentru oameni în fiecare zi și nu va trebui să vinzi nimic niciodată. Societatea te va recompensa oricum. A construi un brand personal înseamnă a vorbi conștient și cu scop despre tine, cine ești, ce faci și ce ai, astfel încât un grup de oameni – numit nișa de piață – să decidă că ești cel mai bun specialist care le poate rezolva o problemă specifică, fapt pentru care vor fi deschiși și te vor urma.

Diferiți oameni au definiții diferite pentru „valoare”: cunoștințe tehnice, abilități, seriozitate, reputație. Dar ce este comun? Majoritatea înțeleg prin valoare abilitatea unui profesionist de a le soluționa problemele într-o manieră profesionistă, dar personalizat.

Ce înseamnă să oferi valoare ca brand personal? Deseori vorbesc despre de ce ai face efortul de a oferi valoare ca brand personal pentru a-ți crește reputația. Nu mă refer la a stabili valoarea ta de brand în bani (deși și acesta este un subiect important), ci la cât de valoros ești pentru societate, pentru comunitate. Fiindcă asta face brandul tău personal: transferă din valoarea ta și creează valoare pentru ceilalți.

Construirea unui brand personal înseamnă să iei abilitățile și cunoștințele tale și să le pui în slujba societății, pentru a produce o transformare mai mare sau mai mică, în funcție de misiunea ta de brand. A oferi valoare societății înseamnă a te face util așa cum ești, cu personalitatea ta, cu gândurile tale, cu abilitățile tale, cu acțiunile și cunoștințele pe care le deții. Un brand personal valoros este cel care ajută oamenii să își rezolve o problemă specifică și o face în manieră personalizată.  Pentru că îi rezolvi o problemă, societatea te răsplătește.

A da valoare înseamnă să îl ajuți pe alții să trăiască și să muncească mai bine. Valoarea este o combinație de aptitudini tehnice sau profesionale și personale pe care o pui în slujba celorlalți. E insuficient să fii un bun tehnician, pentru că pe oameni îi interesează cum îi faci să se simtă. Și nu e de ajuns să îi faci să se simtă buni, dacă tehnic nu le rezolvi problema. Pentru succes, ai nevoie de o combinație din cele două.

De ce nu e oare suficient doar să îți faci bine meseria ca să fii considerat valoros pentru societate? E vorba de utilitatea ta pentru societate în general. Dacă toți ne-am face bine meseria și atât, scopul ar fi pur egocentric: să ne fie nouă bine. Dar societatea progresează zi de zi când oamenii își împărtășesc cunoștințele dobândite formal și informal, cu scop altruist.

A-ți face bine meseria te face un bun profesionist. A-ți face bine meseria și a ajuta pe alții să trăiască mai bine datorită muncii tale te face brand personal. Cu cât ajuți mai mulți oameni, cu atât îți crește influența ca brand personal.

Învață, Învață pe alții, Învață pe alții să Învețe pe alții! Asta este esența educației și a brandului personal.

Pe blogul  https://bww.ro/armeanu/  găsești și alte modalități prin care poți să oferi valoare oamenilor zi de zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.