Miscarea Network Marketing

De la afirmarea Network Marketingului cu 70 de ani în urmă, s-a pus de nenumărate ori si in cele mai diverse forme întrebarea: de unde izvorăște interesul, într-adevăr ieșit din comun, pentru această abordare nouă a ideii de bunăstare, mai direct spus, care a fost și, parțial, este încă, motivul real ce a determinat marele public să se alăture acestei “mișcări” cu o pasiune neegalată înainte de alte tentative?

Răspunsurile, desigur, n-au contenit să vină, atât din partea grupului numeros al performerilor, cât și din partea celor care, pe un ton ce a variat, de la critica zisă “obiectivă” până la pamflet, sau chiar situate în tabăra anti-Networking. Un lucru rămâne însă cert, dacă încercăm să evaluăm global și obiectiv acest fenomen, anume că astăzi nu se mai poate susține în mod serios că, având în vedere evoluția creatoare permanentă, dar și energia spirituală degajată,  Network Marketing ar fi un simplu efect al modei, sau al unor fenomene sociale trecătoare ce țin de gust și capriciu.

Chiar o estimare ce nu intră încă în detalii, indică faptul că Network Marketingul a reprezentat, în momentele succesive ale apariției sale, indiscutabil, un novum în câmpul re-așezării capitalismului într-o perspectiva generoasă, că a relansat interesul pentru antreprenoriat și libertate financiară, în sensul cel mai exact și mai bun al cuvântului, într-un timp când, capitalismul bazat pe egoism și lăcomie părea a fi îngropat definitiv preocupările pentru temele tradiționale ale bunăstării generalizate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.