Educatia ca magie

Educația ca magie

Chiar în acest moment, o profesoară în devenire lucrează la o lucrare de 40 de pagini bazată pe o teorie educațională veche, creată de un profesor demult decedat, şi se întreabă cum ceea ce face ea în acest moment are legătură cu ceea ce vrea de la viaţă, şi anume să devină profesor, să schimbe vieţi şi să răspândească magie. Chiar în acest moment, un aspirant la funcţia de profesor, într-o facultate, se uită la un profesor care balmăjeşte ceva despre angajament, în cel mai plictisitor mod posibil. Chiar în acest moment, o profesoară în primul său an de predare, parcurge planuri de lecţie acasă încercând să dea sens standardelor, să îşi dea seama cum să evalueze corespunzător elevii, în timp ce îşi repetă iar şi iar “Nu zâmbi până în Noiembrie” pentru ca asta a fost învăţată în cadrul programului de formare.

Chiar în acest moment, un elev încearcă să găsească o metodă prin care să îşi convingă părinţii că se simte foarte, foarte rău şi nu poate merge mâine la şcoală. Pe de altă parte, chiar în acest moment există profesori minunaţi care oferă informaţii pe care le împărtăşesc într-un mod minunat elevilor și studenţilor captivaţi aşteptând ca o picătură de sudoare să cadă de pe faţa acestei persoane ca ei să absoarbă toate acele cunoştinţe. Chiar în acest moment, o persoană are atenţia întregii audienţe, o persoană care ţese o poveste despre o lume, pe care cei care o ascultă nu şi-au imaginat-o sau nu au văzut-o până acum, dar pe care, dacă închid ochii şi-o pot imagina, pentru că povestea e atât de convingătoare. Chiar în acest moment, cineva spune unei audienţe să ridice mânile şi să stea aşa până li se va spune “Lăsaţi mâinile jos.” Chiar acum. Ce diversitate.

Educaţia profesorilor, le oferă doar teorie după teorie, vorbeşte despre standarde şi metode.  Dar acestea nu au nimic de-a face cu abilităţile necesare, cu magia de care ai nevoie de a captiva o audienţă, de a captiva un copil, un  student? Astfel, susţin restructurea educaţiei profesorilor. Putem să ne axăm pe conţinut, şi nu ar fi o problemă, şi putem să ne axăm pe teorie, şi nici asta n-ar fi o problemă, dar conţinutul şi teoria în absenţa magiei, a predării, şi a învăţării, nu înseamnă nimic.

Oamenii spun adesea: „ Ei bine, magia e doar magie.” Sunt profesori care, în ciuda tuturor greutăţilor, au aceste abilităţi, merg în şcoli şi captivează audienţa, iar directorul și inspectorul spun: “Uau, e atât de priceput, aş vrea ca toţi profesorii să fie la fel.” Şi când încearcă să-l descrie, sunt incapabili să descrie fenomenul și spun doar „Are ceva magic.”

Dar aceasta magie poate fi predată. Magia poate fi predată.  Cum poate fi predată? Îngăduind și stimulând profesorii să meargă în acele locuri unde se întâmplă. Dacă vreţi să deveniţi profesor adevarat, trebuie să depăşiţi limitele șsolii și ale universităţii, să va duceţi în suburbii, în sate și comune. Trebuie să mergeţi la frizerie,  biserica, la antrenamentele sportivilor să îi vedeţi pe acei oameni magici, care au puterea de a se implica, de a motiva, de a capta atenția şi să vă luaţi notiţe.  Mergeti la concerte, la teatru. Vedeti cum se mişcă cei de pe scena, şi cum gesticulează, analizati modul în care se merge pe scenă, fiti atenti la metaforele şi analogiile folosite, şi asa începeti să învatati acele lucruri mici, dar care dacă le practicati des, ajung să fie cheia magiei. Astfel poti  învaţa că dacă doar te uiţi la un elev sau student, şi ridici puţin din sprânceană, nu mai trebuie să spui nimic, ştiu deja că asta înseamnă că vrei mai mult.

Dacă am putea transforma educaţia profesorilor, pentru a-i învăța cum să creeze magia, atunci bum! Putem reînvia clasele, putem reaprinde imaginaţia şi putem schimba educaţia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.