DE LA HIPERCONSUM LA CONSUM COLABORATIV

DE LA HIPERCONSUM LA CONSUM COLABORATIV

Anul 2008 a fost anul în care ne-am lovit de un perete când atât Mama Natură, cât și piața au zis amândouă: “Ajunge”. Știm în mod rațional că o economie construită pe hiperconsum este distructiva si este o păcăleală. Totuși este greu să știm ce să facem ca indivizi întrucât zgomotul informațional si mediatic are o mare complexitate.
Pentru a înțelege ce se întâmplă este nevoie sa înțelegem cauza celor patru forțe motoare principale.
– Prima forță, credința  renăscută în importanța comunității,  și o reală redefinire a ce înseamnă familie, prieten și vecin.
– A doua forță,  torentul de rețele sociale și tehnologii în timp real, care au schimbat fundamental modul în care comunicam, colaboram, vorbim si ne comportăm.
– A treia forță,  grijile presante ale problemelor de mediu nerezolvate.
– Și patru,  o recesiune globală care a șocat fundamental comportarea consumatorilor.
Aceste patru forțe motoare fuzionează și creează marea schimbare, îndepărtându-se de secolul 20 definit prin hiperconsum, spre secolul 21, definit prin CONSUM COLABORATIV.   Cred că suntem la un punct de inflexiune unde comportările participative – prin site-uri ca Facebook, Instagram, Linkedin și Twitter care devin o a doua natură on-line – sunt aplicate unor aspecte off-line ale vieții zilnice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.