Consumerismul

Consumerismul nu este bunăstare.  Este risipă, este neglijență, este valori precare.

In lumea sofisticată și tehnologizată în care trăim, suntem bombardați de mesaje media emoționale care ne sugerează că pentru a  fi de succes trebuie să adopți anumite standarde de nivel de trai pe care să le arăți ca dovadă a succesului. Aceste forțe media ne împing să îmbrățișam un stil de viață extravagant, indiferent dacă ne permitem sau nu. Televiziunea, internetul, revistele și multe alte forme de media, insistă că trebuie să ținem pasul cu “tendințele”, (și nu vorbesc de cele economice, profesionale, educaționale)  care ne spun ce mărci de haine să purtăm, ce marcă de mașină să conducem, ce operații estetice “trebuie” să ne facem, cu cine să votăm, să nu cumva să mergem cu transportul în comun …  Nenumărate persoane sunt victime ale societății de astăzi, orientate spre consum și nu spre calitate și valori. Ei răspund instantaneu la chemarea sirenei  emoționale lansate de media , fără să se întrebe dacă își depășesc sau nu posibilitățile financiare.  Aceasta este o boala, un sindrom, sindromul consumerismului.

Desigur, victimele acestei boli nu pot blama doar media. Întotdeauna avem opțiunea alegerii. Avem alegerea să ascultăm și să urmăm mesajele media sau să decidem să judecăm cu mintea proprie și să luam decizii personale și nu manipulate. Dar multi cad în aceste capcane subtile, persuasive, pasionale și care se adresează  emoțiilor din noi legate de lăcomie, îngâmfare, mândrie, materialism, protestatari fără acoperire, câștiguri fără efort sau educație.

Alături de consumerism, mai lucrează încă o forță puternică, îndatorarea. Ca și consumerismul, este o forță parșivă, care până să-ți dai seama, ai și căzut în plasa cardurilor de credit, al băncilor, leasing-ului. Toți aceștia știu puterea dobânzii compuse și dublu compuse, și știu să facă bani mulți din asta. De aceea cheltuiesc sume fabuloase pentru campanii publicitare, oferă credite chiar rău platnicilor.

Din păcate, mulți oameni nu realizează că dobânda compusă va face ca ei sa plătească de doua, trei ori valoarea bunurilor cumpărate. După ce au cedat seducției mesajelor media emoționale și manipulatorii, cei bolnavi de sindromul consumerismului, își vor multiplica problemele financiare și nu numai, prin forța dobânzii compuse pe care o plătesc băncilor.

Acest tip de datorie te face sclav, poate pe toată viața. Te face sa muncești mai mult, pe mai puțin. In ultimii ani, creșterea datoriei personale a fost de câteva ori mai mare decât a veniturilor. Si toate astea pentru iluzia unei false prosperități. Statistica spune un fapt interesant, circa 40-45 la suta din ce cumpăra oamenii sunt lucruri absolut nenecesare.

Soluția bunăstării nu stă în a cheltui mai mult decât câștigi, în ați amaneta viitorul, ci să câștigi mai mult decât consumi.

Pentru o posibila colaborare mergeți pe

https://bww.ro/armeanu/

Pentru varianta de YOUTUBE

https://youtu.be/LjUGLh1tSY4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.